اصول صحیح غذا خوردن (۱) « مجله اینترنتی طب سنتی بدو دانلود


اصول صحیح غذا خوردن (۱)

هرگز با شکم سیر غذا نخورید. فصل تابستان ناهار را سبك ميل كنيد. بهتر است غذا در ساعت خاص میل شود، صبحانه: ۸-۷ صبح ،نهار: ۱۳-۱۲ظهر ،شام: ۷-۶عصر. در هنگام غلبه اشتها و گرسنگي، غذا خوردن را به تأخیر نیندازید؛ چون موجب ريختن صفرا و مواد ناپسند به معده شده و این امر موجب بروز برخی بیماری‌ ها می‌گردد و تأخير در غذا بیش از نيم ساعت و نهايت يك ساعت مضر است. غذایی که شخص با میل و اشتها می‌خورد معده آن را بهتر در خود جای می‌دهد و هضم آن بهتر انجام می‌شود. غذاهای مختلف را در يك وعده میل ننمایند؛ زيرا كه سبب سوءهضم مي‌‌گردد.
طرز نشستن سر سفره غذا و یا میز غذاخوری هم مهم است . نشستن ناصحیح علاوه بر ایجاد دردهای مزمن در ناحیه پشت و کمر ، تشدید گودی کمر ، افزایش قوز پشت ، ایجاد خستگی و بالطبع کاهش لذت از غذاخوردن و … می تواند باعث بلع بی اختیار و زودهنگام لقمه غذا نیز گردد . بهتر است موقع غذاخوردن سر و شانه را کمی جلو بگیرید. غذا نباید خیلی داغ یا زیاد سرد باشد. حتماً لقمه غذا را کوچک گرفته و از برداشتن لقمه بزرگ اجتناب کنید . با لقمه بزرگ، فرآیند جویدن کامل نخواهد بود ، طعم غذا بخوبی احساس نمی شود ، استعداد به چاقی افزایش یافته و احتمال ابتلاء به بیماریهای گوارشی و سوء هاضمه بیشتر خواهد شد. پس از آنکه لقمه را داخل دهان گذاشته و مشغول جویدن شدید ، قاشق را بر زمین بگذارید و به فکر تدارک و آماده سازی لقمه بعدی نباشید. با اینکار بدون تعجیل در فروبردن لقمه غذا ، آن را بطور کامل جویده و به هضم غذا کمک خواهید کرد. وجود بزاق و مخلوط شدن کامل لقمه غذا با آن برای هضم کامل غذا ضروری است و اینکار تنها با جویدن کامل غذا امکان پذیر خواهد شد . اگر به هر دلیلی احساس می کنید میزان بزاق دهان شما کافی نیست، حتماً آن را با پزشک در میان بگذارید .

عضویت در کانال تلگرام بدو دانلود

دسته :  غذای سالم

دیدگاه ها



نوشته اصول صحیح غذا خوردن (۱) « مجله اینترنتی طب سنتی بدو دانلود اولین بار در بدو دانلود پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.