واردات خودرو ارزان قیمت مثل یک رویاست


دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: امکان واردات 150 میلیون خودرو برای دولت وجود ندارد. واردات خودرو با کمترین قیمت 4 برابر اسقاط می شود

خدور خدور ارزانقیمت، استون به یک رویا استخدور خدور ارزانقیمت، استون به یک رویا است

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: امکان واردات 150 میلیون خودرو برای دولت وجود ندارد. واردات خودرو با کمترین قیمت باید 4 بار اسقاط شود، هزینه هر اسقاط 25 میلیون تومان است، بنابراین 100 میلیون برای اسقاط لازم است، بنابراین به نظر می رسد واردات خودروی 150 میلیونی بیشتر یک آرزو باشد تا یک واقعیت طلبی. .

مهدی دادفر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه بر اساس استانداردهای 85 گانه خودرویی، واردات خودروهای باکیفیت مجاز است، اظهار داشت: یکی از دلایل گرانی خودروهای وارداتی این است که باید از این موارد عبور کنند. استانداردها، بنابراین قیمت آنها در ایران بالا است.

وی با بیان اینکه 40 درصد استانداردهای خودرویی ایران بر اساس استانداردهای اروپایی ترجمه شده است، خاطرنشان کرد: 30 درصد استانداردهای داخلی نظر کارشناسان سازمان ملی استاندارد و مابقی مطابق با سایر استانداردهای دنیا است.

این فعال واردات خودرو، استانداردها در ایران واردات خودرو از هند را سخت می کند و افزود: مدل های استاندارد در هند از 10 تا 160 است، اگر خودرویی با استاندارد 85 بخواهیم، ​​دیگر نمی توانیم خودروی 5 هزار دلاری وارد کنیم. قیمت آن بیش از 10000 دلار است.

دادفر با اشاره به علاقه مسئولان وزارت حراست به واردات خودروهای ارزان قیمت گفت: استانداردها در ایران بسیار بالاست اما در تولید همه این موارد رعایت نمی شود و بسیاری از این استانداردها در تولید داخلی حذف شده است. اگر دولت بخواهد خودروهای ارزان قیمت وارد کند، باید برخی از گزینه های استاندارد مانند تولید داخلی را از دست بدهد، در این صورت واردات یک خودروی 5 هزار دلاری آسان است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه تاتا موتورز مالک جگوار و لندرور در هند است، گفت: صنعت خودرو در هند قوی است. سال ها پیش، انجمن واردکنندگان خودرو تلاش کرد تا تعاملات خود را برای واردات خودرو از اروپا به هند هدایت کند. اما مسئولان آن زمان علاقه ای به واردات خودرو از هند نشان ندادند و به واردات خودرو از اروپا تمایل داشتند.

به گفته وی؛ ارزان ترین و کم مصرف ترین خودروی جهان تاتا نانو در هند پیش فروش شد.

دادفر قدرت خرید مردم در ایران را مشابه هند دانست و افزود: نبود استراتژی مشخص در صنعت خودرو دلیل مواجه شدن این صنعت با چالش های جدی است. سیاست گذاری در وزارتخانه سلیقه ای است. .

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به ممنوعیت واردات خودرو در دولت روحانی تاکید کرد: دولت سیزدهم روی آوردن به کنسرسیوم را برای همه تولیدکنندگان الزامی کرد و این موضوع به معنای بی نظمی محض در این صنعت است. البته این نگاه، وزارت صمت را در دولت روحانی از بین برد و هر سال شاهد تغییر وزیر بودیم و این وزارتخانه نیز در دولت جدید فرو خواهد ریخت. کسانی که گزارش های کذب به وزیر می دهند، منافعی دارند که وزارتخانه را به هم بزنند و وزیر را در مجلس و رسانه ها دخیل کنند.

وی در نهایت گفت: امکان واردات 150 میلیون خودرو برای دولت وجود ندارد. واردات خودرو با کمترین قیمت باید 4 بار اسقاط شود، هزینه هر اسقاط 25 میلیون تومان است، بنابراین 100 میلیون برای اسقاط لازم است، بنابراین به نظر می رسد واردات خودروی 150 میلیونی بیشتر یک آرزو باشد تا یک واقعیت طلبی. .

The post واردات خودرو ارزان قیمت مثل یک رویاست first appeared on ava-2music.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.